tisdag 30 juni 2009

I stället för rödvin

Många dricker rödvin med gott samvete, för det är ju ändå bra för hjärtat. Men om du använder dig av den ursäkten kan du sluta nu, eftersom studier från Université Louis Pasteur de Strasbourg har visat att det är precis lika hälsosamt att dricka druvjuice. Du får precis samma goda egenskaper som frånn rödvinet, men minus alkoholen! Det är druvornas höga egenskap av polyfenoler som hjälper till att hålla blodkärlen friska och hålla blodtrycket på en stabil nivå.

Är du en av dem som dricker rödvin för att du faktiskt gillar det så uppmanar jag dig att fortsätta. Kom bara ihåg att lagom är bäst, och det ska vara ett glas om dagen - inte sju glas på fredagkvällen som gäller. Om jag ändå kunde följa mina egna råd, ha ha.

1 kommentar:

  1. Det var trevligt att läsa. Jag har funderat på att börja dricka rödvin eftersom alla säger det är så nyttigt, men så var det där med alkoholen... bleah. =) Druvjuice är ju däremot gott, så det kan nog lätt bli en vana för mig. Cheers!

    SvaraRadera