fredag 12 juni 2009

Friskare med vacker utsikt

Minns att jag skrivit i Cosmo tidigare om en studie som visade att människor som tittar på vackra tavlor har mindre ont än de som tittar på fula, när de ligger i en sjukhussäng. Vad som sedan är vackert eller fult ligger ju självklart i betraktarens öga, men de flesta håller nog med mig när jag säger att utsikten från Hotel Revals Skybar i Vilnius är ganska så fin. Om man tittar åt rätt håll alltså.


Tror en utkiksplats eller Skybar funkar precis lika bra som en tavla, om inte bättre. Inte för att jag hade några krämpor när jag var där direkt, förutom att jag var hungrig, så jag kunde inte sätta teorin på prov. Om inte utsikten över Gamla stan och luftballongerna vore nog så skulle de underbara mojito-drinkarna få vem som helst att slappna av och glömma sina besvär för en stund. Kunde suttit kvar där hela kvällen och druckit drinkar. Men vänta, det gjorde vi ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar