måndag 20 april 2009

Tidiga mornar framöver

Jag har ett antal mindre härliga veckor att se fram emot. Grannen ovanför har börjat renovera sin lägenhet, så nu borras och hamras det konstant från tidigt på morgonen. Väldigt frustrerande eftersom jag trots allt har mitt kontor här hemma. Förstår att jag inte kan hindra dem från att renovera, det har de all rätt i världen till, men allt oljud gör att jag kommer behöva spendera kommande veckor med min dator på bibliotek och caféer med internetuppkoppling. Det går väl an ett par timmar per dag, får leka Carrie i Sex and the city helt enkelt, men inte hela dagen i sex-åtta veckor. Har ju alla mina papper, pärmar, böcker, block etc här hemma, som jag bläddrar i, inspireras av... Och var ska jag sitta och göra alla telefonintervjuer? Kan knappast ringa upp folk när jag riskerar avbrytas av borren vilken sekund som helst. Sjukt frustrerande. Det är väldigt synd om mig just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar