tisdag 21 april 2009

Nya favoriten i müslin

I lördags besökte jag Hötorgshallen och botaniserade bland alla nötter, frön och torkade frukter och köpte på mig ett gäng små påsar hem för att blanda till egen müsli. Jag föredrar ju att göra min egen framför färdigköpt, på det här sättet får man precis så mycket man vill ha av det man vill ha, perfekt ju! Denna gång blev det gojibär, torkade tranbär, pumpafrön och så min nya favorit - ekologiska cocoschips. Är som flagor av cocos, mycket bättre konsistens än kokosflingor som mest brukar kännas lite torra i munnen, och helt fantastisk smak. De är säkert inte helnyttiga, men det behövs inte så mycket av dem för att piffa upp müslin. Kompletterar gärna med någon färsk frukt i blandningen också, som kiwi, jordgubbar eller melon. Sjukt lyxigt att äta till frukost, njuter varje dag jag tar mig tid att fixa sånt här eftersom jag aldrig gjorde det tidigare. Det gör verkligen skillnad, både på orken och humöret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar