onsdag 1 april 2009

Bikramyoga och Bonaqua

Hjälp, det känns som att hela dagen bara runnit iväg. Stack hemifrån imorse eftersom städerskan skulle komma och hängde några timmar på min favoritplats Stadsbiblioteket. Satt uppslukad bland magasin om allt ifrån mode till psykologi och heminredning när jag insåg att det var dags att promenera bort till duCalme på Birkagatan för lunchens pressträff.

Bonaqua hade bjudit in till ett svettigt pass bikramyoga i samband med lanseringen av deras nya koncept Emotion, och jag måste säga att det var längesen jag hade så kul i en träningssal. Eller var så svettig, för den delen heller. Kändes lite udda att sitta i bastun innan passet med kläderna på, men det funkade som en fin uppmjukning av kroppen. Passet består av 26 klassiska hathayoga-positioner, fast skillnaden är att det utförs i 40-gradig värme. Svetten bara rann!

Jag blir alltid taggad när jag testar en ny träningsform som jag fastnar för, och eftersom vi fick presentkort på ett gratispass med i goodiebagen hem så är jag snart tillbaka igen. Ska bli spännande att se hur ont det gör i musklerna imorgon först bara!

Efter passet var det mingel och hälsolunch från Blueberry, och mer bonaqua förstås. Nya smakerna Äpple med kostfibrer och Persika & Aloe Vera mer vitamin E kändes fräscha bägge två, kommer säkert att bli favoriter i sommar. I synnerhet den med äpple, som finns både med kolsyra eller utan. Bra där Bonaqua!


1 kommentar: