onsdag 8 april 2009

Har du testat LSD-löpning?

I mitt jobb ingår en hel del runtsurfande på tränings- och hälsosajter för att hålla mig uppdaterad om det senaste. En av mina favoriter är Lifeportalen, där jag idag snubblade över detta lite annorlunda uttryck... Det handlar alltså inte om att springa hög som ett hus, vilket det kanske kan misstolkas som, utan är helt enkelt en förkortning av Long Slow Distance. Ett långpass i lugnt tempo för att vänja kroppen vid långa sträckor. Själv toppar jag ju min löparkarriär med förra årets Tjejmilen, och vet inte riktigt var gränsen för LSD-löpning går avståndsmässigt. En mil kanske är lite för mesigt för att räknas dit. Snarare marathon-långt antar jag. Då är jag väl helt enkelt ingen LSD-löpare helt enkelt. Kanske lika bra det, ligger som bäddat för misstolkningar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar