söndag 12 april 2009

Calma, inte riktigt...

Snart ska vi åka mot färjan för att gunga vidare mot fastlandet. Hade glömt ta med mina åksjuketabletter på hitresan och fick skynda mig mot damen i informationen på båten för att se vad de hade att erbjuda. Använder alltid Postafen, men eftersom det tar någon timme innan den börjar verka och båten var på väg att taxa ut så föreslog hon Calma, en typ av åksjuke-tuggummi som börjar verka efter tio minuter. Så det fick det bli. Resultatet var att jag mådde duktigt illa, tuggade ett otäckt tuggummi som gjorde mig helt yr i huvudet och dessutom bortdomnad i hela munnen och halsen. Som tur var lyckades jag somna innan vi kom in i det mest gungiga fartvattnet, men nu inser jag att jag kanske får köpa en postafen idag till återresan. Calma, nja - inte direkt lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar