torsdag 9 april 2009

Framme i Burgsvik

Har spenderat hela dagen på resande fot. Först på en skumpig buss, sedan på en gungande färja och till sist i en bil som i och för sig var så skön att jag somnade :-) Kan bero på att jag satt uppe till fem imorse och svettades över en deadline på en sexartikel, svårt att få till en lagom mix av informativt, humoristiskt och nytänkande. Men det var värt det, till sist kände jag mig jättenöjd och kunde stupa i säng för två timmars efterlängtad sömn.

Nu sitter jag framför brasan i svärmors nyrenoverade hus i Burgsvik på Gotland och dricker te och äter mjuk pepparkaka, så just nu känns livet ganska bra. Ser fram emot en härlig påsk med långa promenader, god mat och lite lugn för själen. Och ser fram emot att läsa, en bok jag beställt som kom på posten igår precis i tid för att packas ner i resväskan, om ett nytt utbrändsfenomen som snackas mycket om i USA. Planerar en artikel, så vill inte avslöja allt för mycket. Men den verkar intressant. Misstänker dock att jag kommer somna innan jag ens orkar öppna en bok ikväll, har några timmar att ta igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar