måndag 6 april 2009

Skönt i hela kroppen

Jag gillade verkligen CM-passet jag var på tidigare ikväll. Instruktören Malin Tappert var underbar, satte en bra stämning i salen direkt med en vänlig och skön inställning. Uppmanade alla att verkligen arbeta efter sin egen nivå och förklarade att passet skulle göra oss svettiga samtidigt som det tar hand om sinnet. Och det var verkligen sant. Jag brukar ha lite svårt för sånt där "släppa loss totalt" där man ska gå runt i rummet och skaka som om man vore i trans, eller vråla till på utandningen i dynamiska rörelser, men sanningen är att när man väl kommit in i det är det ganska skönt :-) Och stämningen var helt avslappnad, alla såg ju galna ut så man behövde inte oroa sig. Kände igen rörelser från både gamla danspass och yogaklasser, och det kändes faktiskt rätt naturligt att kombinera dem. Passet avslutas sedan med en skön meditation, både liggande och sittande.

Efter klassen fortsatte workshopen i en av Centralbadets relaxavdelningar där vi fick mysa med te och frukt och lyssna på när Malin berättade mer om tanken bakom passet och lite historia. Minglade med ett gäng riktigt trevliga tjejer, som alla verkade lika nöjda med passet som jag. Malin bad oss alla en och en att säga det första ordet som poppade upp i hjärnan när passet var över. Mitt ord var "fri", och det var verkligen så det kändes. Kommer att sova gott i natt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar