måndag 6 april 2009

Bästa födelsedagshelgen

I helgen har jag firat min födelsedag. Partade så hårt förra helgen att jag bestämde mig för att ordna ett klassiskt saft-och bullar-kalas i stället för spritfest, vilket blev riktigt lyckat på flera plan.
1) Jag fick baka massor, vilket jag tycker är jättekul.
2) Många trevliga vänner hade möjlighet att komma med rätt kort varsel. Folk är inte lika uppbokade på dagtid som kvällstid på helgerna.
3) Så mycket enklare att städa! Papptallrikarna åkte i sopen, glasen in i diskmaskinen och muffinsen och kakorna som blev över packades snabbt ihop i kylen.
Eftersom vår lägenhet på 50 kvadrat inte rymmer mer än ett fotbollslag i taget så firade jag med vänner på lördagen och familj på söndagen, kändes som en skön uppdelning. Men hur härligt det än är att sockerfrossa ibland så blev var jag rätt trött på glaserade muffins igår och skickade med min syster två stora burkar hem. Resten fick min pojkvän ta med till kontoret idag och bjuda kollegorna på.
Känns som att jag är redo att öppna konditori efter den här övningen. Måste säga att det är sjukt roligt att göra cupcakes. Fick en härlig inspirationsbok med cupcakesrecept av mina vänner, så nästa gång blir det ännu mer avancerade mönster. Förresten, är det någon som har en aning om varför affärerna slutat sälja röd karamellfärg? Går inte att få tag på någonstans!

Stark sol som lyste in satte vårstämningen. Hade innergården varit i lite bättre skick hade vi kunnat flytta ut kalaset dit. Får bli nästa gång!
Spelar ingen roll hur gammal jag blir. När jag så fyller 100 kommer jag fortfarande älska att få paket!
Jag var inte den enda som fick presenter. Min "syster" Tanja som är gravid i sjätte månaden fick söta bebiskläder från vår favoritaffär i Dublin som jag köpte förra veckan när jag var där. Naturligtvis var det får på dem. Ska ju ändå synas att det var från Irland.
Mina systersöner högg direkt på godiskaktusen som min kompis Jonna tillverkat. Den fick beslagtas och flyttas upp till en högre hylla eftersom killarna inte får äta godis än. Bra för tänderna, synd för dem.

Fina presenthögen med härliga presenter från fina vänner och familj. Det är härligt hur bra folk kan känna en och pricka precis rätt. Ring med blomma, Marc Jacobs läppstiftspenna, resedagbok och musik för välbefinnande i kropp och själ... Så Johanna.

Och superfina rosa lyktor från Kina, som ska få hedersplats på nya hörnbordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar