fredag 24 april 2009

Inspireras av träningsbilder

Har duktig träningsvärk i låren idag efter Power plate-passet igår. Personliga tränaren Wiiley Cossitt Lundqvist hade verkligen rätt när hon berättade hur effektiv träningen blir av lite extra vibrationer. Fick stå på plattan, hoppa upp och ner, göra situps på den, träna vaderna, göra armhävningar på den... Hon uppmanade mig att "leka" med övningarna och hitta den variant som känns mest och bäst för mig, eftersom det är jag som känner min kropp. Ja, duktigt trött blev jag i alla fall. Har inte riktigt budget att köpa hem en egen Power plate, och vet inte var jag skulle få plats med den heller för den delen, men kommer absolut att testa det igen om jag ser en på ett gym framöver.

Jag har tidigare berättat att jag får träningsinspiration av att testa nya saker. Ett annat knep, enligt en studie vid Clayton State University i Georgia, är att titta på bilder av människor som tränar. I studien visade det sig att soffpotatisar som fick bilder mejlade till sig, som "dagens övning", ökade sina gymbesök med 54 procent! De som fick mejl utan bilder ökade fortfarande med 35 procent, vilket inte är helt illa det heller. Men som sagt, testa att signa upp dig på en mejlinglista hos någon träningssajt som skickar ut hemmaövningar till sina kunder, det kan väcka träningslustan bättre än vad du tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar