tisdag 7 april 2009

Det perfekta telefonsamtalet

Forskare har kommit fram till att längden på det perfekta telefonsamtalet är 9 minuter och 36 sekunder. Experterna menar att det bör innehålla cirka tre minuters prat om vänner och familj, en minut vardera om arbete och problem, och exakt 24 sekunder om vädret. Där ser man. Vilka fördelar ett sådant här "perfekt" telefonsamtal skulle leda till är oklart, därför tänker jag fortsätta mala på i halvtimmeslånga diskussioner om det som faller mig in. Personligen tror jag att man blir gladare bara av att prata med sina vänner, vad samtalet handlar om är mindre viktigt. En fin telefon kan också göra dig på bra humör!
Nog för att jag gillar saker som är rosa och girlie, men den här var nog lite over the top även för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar