måndag 9 november 2009

Allt för hälsan 2009

Hade gärna spenderat mer tid på Allt för hälsan-mässan i helgen, men fick i alla fall en ordentlig eftermiddag där i lördags. Besökaren möttes av en inspirationsutställning skapad av Lotta Ahlvar från svenska moderådet som ville få besökaren att känna av temat "glädje" så snart de klev in på mässområdet. Det behövdes kan jag säga, efter en kvarts köande till garderoben och en halvtimmes köande in till själva mässan...
Jobbade mig igenom det ena området av mässan efter det andra, från träning till naturkosmetik till kost till spikmattor. Lyssnade en stund på en ganska oförskämd Anna Skipper som drog upp personer ur publiken och började analysera deras kroppstyper, för att göra reklam för sina kurser inom ayurveda och livsstil, men gick därifrån när jag bara blev irriterad. Hon är verkligen inte en av mina favoriter...
Samlade lite ny energi genom att pausa i fina "skogen" som Topphälsa hade byggt upp, där besökarna fick sätta sig på en stubbe och blicka ut mot grönområdet och bara slappa några minuter medan man läste vackra inramade citat på väggen. Kul koncept, men som redchefen Erika påpekade när jag pratade med henne lite senare, det hade varit ännu grymmare med tillhörande hörlurar så man verkligen kunde ha kopplat bort människorna runt omkring.
Men i stället softade jag till lite avlappnande musik borta vid Wellness Musics monter. Gillar såna avslappningsskivor, måste investera i lite fler såna.
Förutom detta så bjöd mässan alltså på uppträdanden inom dans...

... bungypump (stavar med lite gung i)...
... och mycket härlig inspiration i form av produkter, plagg och gröna råvaror!

1 kommentar:

  1. Kul att du skriver om mässan. Jag hade gärna utforskat mässan mer. Men Best of the Best var bra och jag känner mig nöjd. :)

    SvaraRadera