onsdag 11 november 2009

Personlig hela året

Jag tillhör dem som gillar att ha en fysisk kalender att skriva i, det här med en fullt ut elektronisk almanacka är inte för mig. Visst kan jag anteckna kom-ihåg i mobilen, göra träningscheman på olika sajter eller skriva meterlånga listor i worddokument - men när det handlar om att kunna följa vad jag har att göra olika tidpunkter under dagen och få en översiktlig planering över kommande veckan osv, så litar jag bara på min personligt skrivna kalender. Fullklottrad och välanvänd kan jag lova, och nu är det snart dags att beställa en ny för nästa år. Min favoritsajt för almanackor har blivit Personlig almanacka, där jag fick en gratis förra året genom jobbet, blev totalt kär i konstruktionen och tipsar vidare till alla som vill höra på.

Du väljer allt ifrån färger och vad som ska stå på till vilka rutor och extrafunktioner du vill lägga in i veckoplaneringen. Själv valde jag förra året att lägga till "Dagens träning", "Veckans att göra", "Veckans lista" och "Veckans idé eller mål". I år kan du även välja att i förväg lägga in folks födelsedagar så du aldrig glömmer bort dem mer, känns ju smart. Dessutom såg jag att de har en specialkollektion i år med motiv för omslagen. Då kan du få en som till exmpel är såhär fin:

Nej, det var inte jag som gjorde den, lyckades faktiskt hitta den bland exemplena som lagts upp :-) Det finns något för varje personlighet, jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar