torsdag 19 november 2009

Proffsfoto coming up!

Nu har jag nallat lite på mina sparpengar och slagit till på ett nytt objektiv för kameran. Hade egentligen tänkt göra det nästa år, men det känns kul att kunna ta riktigt bra bilder nu på resan, så det fick bli en tidig julklapp till mig själv i stället. Bestämde mig för en modell från Sigma med 18-200 zoom (kan alltså zooma in fyra gånger så bra som med mitt nuvarande 18-55mm) och en extra funktion som kallas "optical stabilizer", vilket gör att jag kan ta bättre och skarpare bilder utan stativ. Är helt exalterad och vill ut och testa direkt, tror att jag ska ta med kameran ut nu på min lunchdejt och provknäppa lite.

Känns som att mitt nyvaknade fotointresse kan bli riktigt bra för min karriär också, ju mer jag lär mig och ju bättre bilder jag tar, desto bättre jobb kan jag göra och desto fler jobb får jag. Så det känns som en riktigt bra investering. Tror minsann jag ska svänga förbi Stadsbiblioteket också på vägen och se om de har någon inspirerande fotobok att låna hem. Som sagt, nya intressen ska man lägga sig till med hela livet, det är sådant som får dig att utvecklas som människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar