onsdag 18 november 2009

När saker går som man tänkt sig

Jag älskar mitt jobb! Får prata med så många intressanta, spännande, inspirerande människor. Och det känns faktiskt lite häftigt, att jag kan ringa upp i stort sett vem som helst som känns intressant och be om intervjuer för mina artiklar. Nu snackar jag kanske inte om de hetaste kändisarna, utan människor som verkligen betyder något, som kan lära oss något när de bjuder på sig själva och sin expertis.

Ringde precis upp "Sveriges tuffaste idrottsman" Jonas Colting inför en träningsartikel, och självklart ställde han upp på en intervju. Om jag någonsin blir känd ska jag också vara snäll mot journalister. Alltid ha tid, alltid låta glad, alltid bjuda på mig själv. 24-7. Eller, nej, kanske inte riktigt dygnet runt, men jag ska komma ihåg de här åren då jag själv satt och jagade experter och hur glad jag blev när saker och ting går som man önskat.

Vem har varit snäll mot dig idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar