fredag 6 november 2009

19 000 pizzor...

...brände de tjejer gemensamt som sprang Tjejmilen i somras, jag inkluderat. Det motsvarar 2500 kilo fett eller 17 miljoner kalorier. Rätt grose, men rätt tufft! Antalet löpande, joggande och gångande tjejer landade på ungefär 26 000 i år - vilket betyder att man nästan förbrukade en pizza per person. På en hel jäkla mil! De är kaloririka de där luriga pizzorna. Men vad sjutton, springer man en mil om somrarna så kan man gott unna sig lite onyttigheter då och då.

Nu ska jag iväg på ett lite mer hälsoinriktat event, en after work på Blueberry Lifestyle, mingla med sköna människor och snacka om mod och rädsla. Ska bli intressant! Sedan blir det till att möta upp min söta kompis Ingrid för ett glas vin eller två på Riche. Det är som sagt en hel del aw:s den här veckan, men som jag påpekade tidigare - jag gör det för jobbet :-) Ha en trevlig fredagskväll y'all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar