tisdag 10 november 2009

Min första flow

Nu har jag varit på mitt första SATS Flow-pass någonsin. Känner mig rätt nöjd, lite lagom trött men mest stretchad och stärkt. Den typen av träningspass som funkar perfekt dagen efter ett lite mer ansträngande pass så att kroppen får hämta sig. Flow är alltså en klass som är inspirerad av tai chi, kampsport, dans och pilates, öst möter väst liksom. Vissa av övningarna var rena och tillhörde den ena kategorin medan andra var mer integrerade. Skön instruktör som uppmanande flera gånger till att se till sig själv, det går inte att göra fel, gör vad som känns skönt osv. Det är ju alltid så de första gångerna man är på en ny klass att man inte kan ta ut rörelserna till max då man hela tiden sneglar på instruktören för att följa efter, men det brukar ge sig efter ett par gånger. Klassen jobbar både med rörlighet och styrka såväl som det mentala, och det kändes faktiskt väldigt skönt efteråt att lämna salen lugnt och sakta medan bodypumparna efter oss började riva fram sina hantlar och skivstänger. Vissa dagar känns sådant också jättebra, men idag kändes det perfekt med lite flow för mig. Nu ska jag fila till det sista på min Cosmo-artikel jag jobbat på de senaste dagarna och sen förbereda mitt viktiga möte imorgon. Very important, så mycket kan jag säga. Glada nyheter kommer förhoppningsvis snart. Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar