fredag 13 november 2009

Inspirationsdags inför helgen

Nu beger jag mig till Hemköp för en liten shoppingrunda. Jag vet, det är egentligen en dålig idé att gå och handla när man är hungrig, men pojkvännen slutar inte jobbet förrän nu och det är mysigt att handla tillsammans, så vad ska man göra? Har gnagt i mig en morot och ett par rädisor jag hade hemma, så det lär väl stå emot det värsta sugen. Ingen shoppinglista har jag med mig heller idag - som upplagt för katastrofala mängder impulsköp. OM det inte vore för det faktum att vi försöker tömma frysen hemma för en avfrostning, och faktiskt reser bort nästa helg och inte vill fylla på kylen för mycket heller. Så därför känns det rätt safe ändå.

Det är en otrolig skillnad för mig att gå och handla mat på Hemköp, Konsum eller Lidl, vilka är de butiker jag oftast rör mig i på grund av utbudet i stan. Skulle jättegärna bo nära en Willys, så länge jag inte har bil är det lite svårt att storhandla där. Så det brukar bli Konsum för vardagskompletteringar, Lidl inför större fester när jag behöver bashandla och hålla i slantarna, eller som sagt Hemköp för veckohandling och när jag vill ha lite härlig inspiration. Och det vill jag ha idag. Man blir glad bara av att gå runt bland diskarna och kolla in utbudet, och du kan i stort sett hitta det mesta du är sugen på.

Har haft en halveffektiv dag idag, hantverkarna störde mig i förmiddags, sen mötte jag Alexandra från Balance Training för en supertrevlig lunch på Örtagården, och hann även iväg till frisören för ett snabbt klipp. Nu är mitt hår cirka 12 centimeter kortare, men så mycket fräschare. Behövs ibland.

Ok, dags att bege mig mot Hemköp. Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar