tisdag 17 november 2009

Inspireras av film

Igår kväll var jag och min kompis Malin på Cosmogalan, med andra ord ett mingel med lite skumpa och choklad, följt av frivillig makeup från LÓréals team och lite happenings på scenen innan vi fick kolla på en film från Stockholms filmfestival som drar igång imorgon. Kvällens stjärna var helt klart min duktiga vän Emma Nybom som höll en väldigt inspirerande presentation om hur du kan inspireras av filmen. Emma är ju skönhetsansvarig och fokuserade på hur man kan sno stjärnornas looks när det gäller hår och make, men sen finns det ju så många andra sätt att inspireras på också.

Jag tycker tränings/sport-filmer är grymma när du behöver lite pepp på det planet. Karate kid, Million dollar baby, Across the tracks, Save the last dance... Kolla gärna in en ny träningsform för inspiration, eller låt dig svepas med av passionen hos den som tränar och kämpar. Jag är en sucker för dansfilmer, hur töntiga och förutsägbara de än må vara. Alltid vit tjej från fint kvarter som blir kär i latino eller mörk kille från the hood, och när han lär henne dansa som man gör på den vilda sidan stan så faller hon inte bara för dansen utan också för honom... Kan se hur många som helst. Tipsa mig gärna om din egen favoritdansfilm, jag kanske har missat den.

Imorgon drar alltså Stockholms Filmfestival igång, jag fick ett gratis medlemskort och en gratis filmbiljett igår i goodiebagen så ska försöka gå iväg och se en film innan jag åker bort i helgen. Schemat ser riktigt intressant ut, älskar att få upp ögonen för filmer som jag annars inte skulle ha hittat. Är du i stan så bör du verkligen ta chansen att gå iväg och kolla in några filmer och berika ditt kulturella liv lite. Kanske hittar du inspiration i de filmerna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar