tisdag 10 november 2009

Saker du blir glad av

Har inte så farlig träningsvärk idag trots allt, trodde mina lår skulle må lite värre efter dansen igår. Blev rätt svettigt även om det bara var ett pass på 45 minuter. Kul, absolut - men jag tycker förra koreografin var roligare. Och när det var alltför många intensiva småhopp åt olika håll kände jag av ena knät och fick ta det lite försiktigt. Men sista låten var helt fantastisk, All that jazz från musikalen Chicago som jag dansat till på showdansen på en uppvisning när jag var yngre. Love it!

Jag tror att alla människor har en, två eller tre saker - minst - som de blir sådär härligt lyriskt lyckliga över. Som min dans. Eller mitt pianospelande. Varje gång jag är hemma hos mina föräldrar sitter jag i timmar och spelar och sjunger ur mina gamla pianoböcker, och varje år får jag en ny i julklapp bara för traditionens skull även om jag bara spelar när jag är hemma hos dem. I söndags spelade jag till och med en massa julsånger, bara för spelandets skull. Och jag mår så himla bra. Tyvärr har vi inte riktigt plats att trycka in ett piano i vår lilla lägenhet vi bor i nu, jag får ju för sjutton knappt plats med mina kläder, så det får väl bli längre fram. Så länge får jag dansa desto mer helt enkelt.

Jag i söndags. I timmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar