tisdag 10 november 2009

För yogalovern

Det har dykt upp ett nytt magasin för den yogafrälste. Snubblade över premiärnumret på hälsomässan och var tvungen att köpa ett ex för att snana in riktigt hur yogaälskande man måste vara för att kunna tycka om OM YOGA OM. Lite lagom yogafrälst, är svaret. Men så är det ju det som är meningen, att både bjuda på lite mer hardcore texter för inbitna fans och andra mjukare för att liksom locka in den nyfikne. Jag kan absolut inte titulera mig yogaexpert på något plan, just därför känner jag kanske att en del grejer går mig över huvudet, och en del känns rätt flummigt, som själva krönikan... "Vi är endast redskapen för den högre viljan, som ser att tiden är inne för transformation." Men ändå måste jag säga att flertalet texter är rätt förklarande och tydliga även för den som inte är yogaexpert ännu, men kanske skulle vilja bli. Det fanns till exmepel ett långt reportage om bikramyoga som jag ska iväg på nästa vecka, vilket var lite kul. Och en fin artikel om mindfulness, lite sköna vegetariska recept och en artikel om hur man ska kunna följa sin passion och bli lycklig. Blanda upp detta med lite tantrasex, en guide till olika ashram i Indien, övningsguider inom olika yogatyper etc. Ja, när jag tänker efter var det nog rätt mycket som jag gillade i den. Tror inte att det här är en tidning jag kommer prenumerera på, men väl läsa när jag snubblar över och kanske köpa ett ex då och då för att uppdatera mig med vad som surrar om inom yogavärlden. Kul initiativ i alla fall av Team Shakti, som är de som ger ut tidningen. Nästa nummer kommer i februari, och magasinet kostar 59 kronor. Bra alternativ till en skvallertidning på nästa flygresa kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar