torsdag 7 maj 2009

Yikes, vad har jag gett mig in på?!

Har precis lovat att ställa upp som simmande part i Mazda Stockholm Triathlon i augusti. Hjälp! Visserligen tycker jag att det är kul att simma och försöker mig på crawl-liknande armvevande rörelser när jag är i poolen, men att simma 750 meter på öppet vatten iklädd våtdräkt, badmössa och simglasögon är något helt annat. Men det är en utmaning, och det var därför jag tänkte "what the hell" och anmälde mig. I värsta fall är säkerhetsberedskapen stor och jag behöver tydligen bara lägga mig på rygg och vifta med en arm så kommer sjöräddningen och hindrar mig från att drunkna, så det är ju tryggt.

Jag, Camilla och Ulrika på Cosmo bildar alltså ett fantastiskt lag till Triathlon. Camilla cyklar, vilket hon har gjort i lopp tidigare, och Ulrika - ja henne skulle man inte kunna hindra från att springa om man så band fast henne... Och så jag och min våtdräkt. Det ska bli...intressant minst sagt. Och ganska kul också får jag erkänna. Och adrenalinfyllt. Heja Cosmo-laget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar