onsdag 27 maj 2009

Bilder från Vår Ruset

Hade riktigt roligt på loppet igår. Cirka 15 000 tjejer i olika åldrar hade signat upp sig för att springa fem kilometer runt Norra Djurgården. Det som är kul med lopp på korta distanser är just att vem som helst kan vara med, du behöver ju inte vara speciellt vältränad för att klara av fem kilometer. Problemet är att folk inte inser sina begränsningar och ställer sig i helt fel startgrupp. Jag kände mig på ett ärligt humör och ställde mig i Jogga fort-gruppen, men fick springa om hur många som helst som började promenera efter bara en kilometer. Orkar du inte springa hela loppet - ställ dig i lunka eller strosa! Och ännu värre, de som strosar tre-fyra personer i bredd och täcker hela banan. Nej, vinnarna för idiotiskt beteende måste vara alla de som kom på den briljanta idén att ta sig runt banan med ryggsäck på ryggen. Inte alls störande för andra...

Okej, förutom det så var det ett bra lopp. Det hade byggts upp ett par scener där band underhöll, och det kändes som att det var bra stämning bland både löpare och publik. Lite regn, visst, men under loppet var det bara skönt med några stänk. Värre var det efteråt under picknicken... Nu ska jag ta tag i uppdraget att värva mina löparvänner till Midnattsloppet eller Tjejmilen - det har gått bra hittills så det kommer bli jättekul!
Emma var sjuk så vi var en man kort i löparlaget som anmält oss ihop. Men fem glada tjejer var vi i alla fall som drog på oss träningskläderna och gav oss ut i regnet. Nadja, Malin, Jonna, Erika och jag in front.

Jag behöver väl inte påpeka att man ska stretcha innan loppet?

Uppvärmning är viktigt, och roligt när man kör den Friskis & Svettis-style.

Jag sparade lite energi till slutspurten så jag kunde satsa allt när jag gick in i mål. Kändes bra!

En regnig men mysig picknick fick avsluta kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar