tisdag 19 maj 2009

Testa en aromakudde

På ett spa jag besökte i Ungern fanns ett aromarum fullt av härliga buketter av blommor och örter längst med väggarna. Rummet hade behaglig temperatur, inte för varmt och inte för kallt. Jag satt där i femton minuter och läste medan jag andades in doften innan det var dags för min massage, och jag måste säga att det verkligen hjälpte mig att bli avslappnad. Skulle omöjligt kunna räkna upp alla dofter rummet innehöll, men tyckte att jag kände bland annat lavendel, kamomill och så någon söt underton, som honung. Härligt var det i alla fall!
Har nu hittat en slags aromakudde på Amazon.com som funkar på ungefär samma sätt. Tre minuter i mikron, och sen virar du kudden runt nacken och njuter av både värmen och alla lugnande dofter som frigörs. Just den här modellen är fullpackad med lavendel, kamomill, pepparmint, rosmarin och citrongräs. Perfekt för ömma muskler och ett stressat sinne.

Neck Wrap Aromatherapy and Herbal Heat Therapy Pillow for pain and stress relief, $17.95 plus frakt från Amazon.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar