måndag 25 maj 2009

Jag har blivit bränd

Jag älskar solen, så jag kan inte vara arg på den. Allt är mitt eget fel. Var ute på sjön utanför Norrtälje igår och kände inte de starka strålarna genom vind och moln, vilket resulterade i att jag har röda ben och rött ansikte, förutom där solglasögonen satt... Snyggt. Eller inte. Frågade min storebror när vi begav oss hemifrån om han hade med sig solkräm, och det hade han, så varför tog jag inte bara på den?

Har haft en fin helg annars, mina brorsöner Tim och Oscar är energiska och sportiga, så jag har spelat fotboll, basket, brännboll och allt du kan tänka dig. Det är så jag ska göra från och med nu när jag känner att jag behöver röra på mig, åka och hälsa på i Norrtälje. Garanterat rörelse involverat när det handlar om en 6-åring och en 8-åring.

Nu ska jag dra på ett lager after sun till och hoppas på det bästa. Tur att jag måste sitta klistrad vid datorn och skriva hela dagen, så slipper jag visa mig för folk. Förutom på middagen ikväll då, men det är ju trots allt bland vänner och om man inte kan visa sitt rätta kräftfärgade fejs där - var kan man då göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar