torsdag 28 maj 2009

Jag älskar listor!

För mig handlar det ofta om listor. Jag skriver listor för julklappar - både med vad jag önskar mig och vad jag köpt till andra, listor för handling, listor över drömresmål, favoritlåtar, listor med sminkmärken jag tycker om, böcker jag vill läsa, datum för när nya numret av mina favoritmagasin kommer ut... Och så skriver jag packarlistor.

Imorgon åker jag till Amsterdam med Philips för att träffa kändisfrisören och hårstylisten Andy Uffels i hans studio. Ska bara vara borta över en natt, ändå kan jag inte lyckas få till packarlistan konstigt nog. Extra batteri till kameran, överblivna euros, småförpackningar schampoo och balsam, visitkort, intervjubandspelare, extra batterier till intervjubandspelare, pass... Sånt är inga problem. Problemet handlar alltid om kläderna. Hur pass fancy ska middagen vara? Kommer jag ha tid att träna på hotellet? Är det varmt eller regnigt i Amsterdam? Jeansjacka eller skinnjacka? Sneakers eller sandaler eller pumps? Ja, där har vi dagens I-landsproblem.

Min lösning brukar vara att helgardera mig och ta med alternativ som täcker upp alla sorters aktiviteter, väder och humör. Grejen är att väskan brukar bli ganska tung, och när jag nu faktiskt bara ska vara borta en natt känns det lite löjligt att dyka upp på flygplatsen med något som ser ut som ett mindre flyttlass. Nej, skärpning nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar