fredag 29 januari 2010

Nike Convention imorgon!

Bara en dag kvar, dags att starta peppet ordentligt - det finns mycket som ska hinnas med under bästa träningshelgen. Mitt stora problem är att det finns så mycket kul och intressant att välja bland. Spännande klasser, utmanande klasser, dödskul klasser, intressanta föreläsningar... Hur välja?! Eftersom jag är VIP-gäst/press så innebär det att jag får tillträde att komma in och kika på i stort sett allt med min kamera och mitt anteckningsblock, även sånt som är fullbokat. Men hoppas kunna vara med och träna lite själv också på några klasser i alla fall. Och så har jag som sagt spanat in ett gäng föreläsningar som känns nyttiga, som Framgångsrik kommunikation, Snacka snyggt och Kvinnor, hälsa och hormoner. Kul att Nike jobbar på att få dit riktigt bra föreläsare, den enda jag ställer mig aningen skeptisk till i år är Ebba von Sydow som ska snacka mode och trender. Okej, men på ett träningsconvent? Well, som sagt väljer man vad man vill lyssna på.

Konventet betyder verkligen mycket för mig, förra året var det ju lite min språngbräda in i mitt egna företagande. Hade precis haft min sista dag på Cosmo och på helgen var det dags för Nike Convention 2009. Jag kom, jag intervjuade och jag sålde min första artikel som frilans - vilket var en intervju med Kajsa Bergqvist till Stadium.se. Tänk att det var ett helt år sen - shit vad tiden går snabbt! Som sagt, hoppas vi ses där imorgon, peppade för en riktigt bra helg!

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag undrade också en och två gånger om jag skulle prata om mode/trender när det var träningsconvent, men de ville absolut att jag skulle köra - och inte anpassa enbart efter träningsmode. Det var dock väldigt kul att få komma och jag hoppas att några var inspirerade! :-) Ha en skön söndag/Ebba

    SvaraRadera
  2. Hallå Ebba! Stötte på många igår som var på väg upp till din föreläsning, så visst fanns det ett stort gäng träningsfantaster som tyckte det var skönt med ett avbrott för att lyssna på lite modetips. Och modet går ju i vågor tidsmässigt på samma sätt som träningstrenderna gör, så där finns det ju en koppling. Kul att det gick bra och att du är nöjd med helgen, det tror jag de flesta på konventet var. Ha det fint! /Johanna

    SvaraRadera