måndag 1 februari 2010

Pain...

Har inte haft sådan nasty träningsvärk sen jag sprang Midnattsloppet. Nike Convention 2010 var underbart roligt, men tuuufft! Tror alla som var där var supernöjda med helgen, 1250 besökare plus personal, instruktörer och föreläsare gjorde en riktigt grym helg full av inspiration, tuff men rolig träning och energi. Var underbart att få ge gärnet under danspassen, i synnerhet showjazzen som påminde mig så mycket om klasserna jag dansade när jag gick i gymnasiet. Jag och resten av mediegänget testade också ett pass Dynamic Training (framtaget av Nike) som var... well, hur jobbigt som helst, men riktigt kul eftersom det gick ut på laganda och tävling = pepp till tusen! Det är fantastiskt hur Frescatihallen kan bli så levande och färgstark en helg om året. Här kommer lite bilder från Stora hallen och scenen:


Var du där? Är du nöjd? Mer uppdateringar kommer löpande under veckan, det var ju som sagt mycket som hann hända under de två dagarna.

5 kommentarer:

  1. Jag tror att jag får införa bloggläsningsförbud för mig själv ett par dagar, blir grön av avund när jag ser alla bilder från Nike :)! Nästa år...

    SvaraRadera
  2. Stackars Soffan, dumma bil som gick sönder och hindrade dig från bästa helgen. Men det är bara att ladda batterierna - som sagt, nästa år! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag var där! Det var underbart! Var lite otränad på grund av massor av jobb under hösten, men satsade på föreläsningar som varvade klasserna. Hela 7 klasser hann jag ändå klämma in - härligt! Och lyssnade på riktigt bra föreläsningar - massor av inspiration för träningsåret 2010!

    Lämnade dock Ebbas föreläsning... var inget för mig, inte i detta sammanhanget.

    SvaraRadera
  4. Sju klasser var mer än vad jag klarade av i år! Träningsvärken från lördagen var så hemsk att jag mest hängde i föreläsningssalen på söndagen. Men jag håller med - de flesta föreläsningar jag gick på höll hög klass, kommer uppdatera om det senare. Vem vet, vi kanske satt på samma?

    SvaraRadera