söndag 10 januari 2010

Body body body pump

Gav mig på ett pass bodypump såhär på söndagseftermiddagen, kämpade så svetten rann och tills musklerna värkte. Lite för mycket i ryggen faktiskt, tror att jag gör något fel under en del av övningarna eftersom jag känner av mer i ryggen än i benen där det ska kännas. Måste kolla upp till nästa gång, det bästa om man är osäker är ju faktiskt bara att fråga instruktören, så kan hon visa dig hur du gör övningen korrekt. Viktigt det där, man vill ju inte utveckla en skada.

Hur som helst, det var skönt att få ta i med hela kroppen och jobba igenom alla muskelgrupper. Plankan sved rejält, och så är jag medveten sedan innan att jag är rätt svag i bröstmusklerna, så jag vet i alla fall vad jag ska jobba på. Ska försöka ta mig iväg på ett styrkepass i veckan under våren, ibland slarvar jag med det och kör på med konditionen i stället genom löpning eller roliga dansinspirerade pass, men det är rätt bra att variera sig.

Vill sätta ihop en ny mix av skön peppig träningsmusik att ta med mig i lurarna till nästa promenad. Snälla, ni kan väl tipsa om era favoriter?

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg man hittat...ha en fin dag..stor kram från sofia

    SvaraRadera