tisdag 26 januari 2010

En award till mig!

Blev superglad när det helt plötsligt trillade in en fin award från Soffan, som tycker att jag är en Kreativ Blogger!



Den som har fått en award ska:

1. Kopiera awarden på sin blogg

2. Länka till personen som gett dig awarden

3. Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!

4. Välj ut 7 andra bloggar du vill ge awarden till

5. Länka till deras bloggar & kommentera hos dem att de har en Award att hämta!

Så - här kommer några fakta om mig. Det här med vad som är intressant är ju rätt subjektivt, men förhoppningsvis finns något kul att ta till sig :-)

* Jag har skrivit så länge jag kan minnas. Det började med rim och sagor som liten, växte till noveller, otaliga dagböcker och en och annan påbörjad roman under tonåren. Tycker idag att det är lyckan på jorden att jobba som journalist och vill en dag skriva böcker, både fiction och självhjälpsböcker.

* Jag var typ den enda personen i hela Storvreta (innebandymetropolen där jag växte upp) som inte spelade innebandy på fritiden. Själv satsade jag på badminton, basket och dans.

* Jag är besatt av saltlakrits och irländsk chiclit.

* Jag KAN inte packa lätt när jag reser. Har aldrig lyckats resa utan handbagage och spräcker ständigt 20-kilosgränsen. I synnerhet på vägen hem, jag gillar som sagt att shoppa...

* Jag har varit med i NRJ:s morgonshow med Knappen och Hakim som relationsexpert två gånger och snackat om dejtingtrender och raggning. Det var hemskt!

* Jag tycker att mitt ärr på hakan, som jag fick efter en otäck cykelolycka när jag var 16, ger mig karaktär. Ärr gör människor intressanta, speglar livet på något sätt.

* Jag gör rätt drymma drinkar efter att ha jobbat som bartender en gång i tiden.

Det finns många fina bloggare där ute som inspirerar och underhåller mig med sina texter och bilder. Utan inbördes ordning vill jag ge awards till följande personer:

Emma - för mig hör skönhet och hälsa ihop, ingen inspirerar som Cosmos skönhetstjej! Om du någonsin står handfallen en fredagkväll och vill få tips på en ny frisyr vet du vem du ska vända dig till.

Jenna - bloggar om ett helhetskoncept för att må bra, med både kropp och själ i harmoni, det gillar jag.

Heidi - utan tvekan den mest kunniga spaexpert jag vet, dessutom otroligt gullig privat också. Djupdyk ner i en av hennes skildringar och du kommer inte vilja komma upp.

Sara - står för precis det som jag önskar att alla kunde känna när de tränar - glädje. Bjuder på sig själv och skriver dessutom smart och roligt - gillas av en språknörd som jag som tycker att många bloggare idag dödar språket.

Jane - vackra bilder i drivor, som knark för en nyfunnen kamerafantast. Dessutom glad och positiv i allt hon gör, sånt gillar jag.

Soffan - måste få tillbaka en award från mig för att hon låter sin brinnande passion för träningen komma ut på bloggen och därmed peppar mig när jag har en seg dag.

Emelie - för att hon på ett skönt sätt blandar sina tankar och funderingar med en inblick i hennes konkreta liv där mycket kretsar kring träningen. Jobbar mot tydliga mål och det är inspirerande.

3 kommentarer:

  1. tack för awarden och de fina orden!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken ära! :) Jag skrev in 7 spännande fakta om mig själv nu i helgen då jag fick ett liknande uppdrag, men jag skickar garanterat awarden vidare till några nya inspirerande bloggar! tack för de fina orden!

    SvaraRadera
  3. Tack för de fina orden, jag blev alldeles rörd!!! :) Jag håller som bäst på att försöka komma på min sjunde sanning och sedan ska jag posta inlägget.. :)

    SvaraRadera