torsdag 4 februari 2010

Dammsugarterapi

Dammsugning brukar ju inte direkt räknas till de mest avslappnande aktiviterna man kan ägna sig åt. Det är tråkigt och högljutt och helt enkelt ett nödvändigt ont. Men nu finns det tydligen en ny dammsugare på marknaden, Electrolux Ultra Silencer, som ska ändra på det. Den ska inte brumma högre än ett vanligt samtal, så du kan prata i telefonen eller lyssna på musik samtidigt. De har faktiskt gjort en studie också om effekten av just musik och kommit fram till att dammsugning med musik ger bättre resultat än städning utan musik och att den ultimata musikstilen ska ha 70 slag per minut. Har den över 130 blir det rent av obehagligt att dammsuga till.

Studien visar på en hel del udda resultat, som vilken typ av musk du ska lyssna på beroende på vilket golv du har, vilket stil du har möblerat i och hur stort ditt boende är. Du kan också göra ett test för att få fram din ultimata spellista. Enligt Electrolux ska en person som jag, som är 172 centimeter lång, har trägolv, modern möblering etc lyssna på:
All the pretty faces - The killers
Jolene - Jill Johnson
Magnificent - U2

Hm, jag älskar The killers och U2 men avskyr Jill, så vi får se hur slaviskt jag följer min städspellista i framtiden. Men ändå en kul grej. Få fram din egen ultimata lista här.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också Killers och U2! Och AVSKYR Jill Johnson. Vet inte vad det är med henne och hennes musik som är så svårt att uppskatta. Varför gillar du inte Jill?

    SvaraRadera
  2. Hon har förstört många av mina favoritlåtar genom att göra hemska svenska covers av dem...

    SvaraRadera