torsdag 18 februari 2010

Crêpes-inspiration

Igår kväll fick jag äntligen premiäräta på mysiga crêperiet Byn i Vasastan. Var där ett antal gånger i hopp om bord när jag bodde i närheten, men det var alltid fullsatt. Men igår lyckades alltså jag och min vän Heidi knipa ett bord, och fick mumsa på fantastiska crêpes med fyllning av chevre, tomat, rödlök, rostade solrosfrön, ruccola... Eftersom Heidi har magen i vädret nu för tiden fick hon hålla sig ifrån den goda cidern, men jag testade husets som serverades i en liten träkopp - kul detaljer gör ju hela upplevelsen!


Blev prat om spa, bebisar, resor, jobb och lite allmänt skvaller - perfekt tjejkväll med andra ord. Funderade på att promenera hem efteråt eftersom min remsa för tunnelbanan tagit slut, men snön yrde så den bekväma Johanna tog övertaget och införskaffade en remsa till. Gud vad jag längtar till våren när man faktiskt VILL promenera överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar