tisdag 16 februari 2010

Eget vitaminvatten på ett kick

Det sveper en trend över kylskåpshyllorna i livsmedelsbutiken och landets alla kiosker. Vitaminvattnet har verkligen fått ett uppsving, från ett fåtal märken till tio, ja - tjugotals, som alla vill sälja på oss flaskor som innehåller allt vi behöver för ett starkt immunförsvar, ny energi, detoxande organ och allt vad det är. Jag tycker att det är ett jättebra alternativ till många andra drycker, och köper dem själv ibland, främst för att jag tycker det är kul att testa nya smaker och se om det verkligen ger den effekt som utlovas. Men att köpa hem och bunkra upp ett lager, det skulle jag aldrig göra. I stället gör jag mitt eget vitaminvatten med hjälp av färsk frukt, bär och grönsaker när jag är hemma - lätt som en plätt och mycket billigare!

Kul smaksättningar får du till exempel om du slänger i lite skivad chili, gurka, vattenmelon, ingefära eller apelsin. Listan kan göras lång, en personlig favorit är frysta blåbär. Vad lägger du själv helst i ditt vatten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar