tisdag 9 februari 2010

Kämparglöd på planen

Spelade badminton med min pojkvän och ett par vänner igår kväll, blev ännu ett besök på Badmintonstadion vid Skanstull. Precis lika roligt som förra gången jag var där, måste verkligen styra upp så jag får spela ett par gånger i månaden nu under våren - blir glad i hela kroppen. Det roligaste var när Katrin utbrast "men Johanna, du har såna där badmintonshorts och allt" i omklädningsrummet. Definitionen av en seriös spelare = badmintonshortsen :-) Invigde också ett nytt träningslinne från Nike, min favoritmodell som är lite längre.

Gick hyfsat bra igår men känner att jag helt klart kan finslipa tekniken, slår en del onödiga bollar i nät. Kanske ska titta på att joina någon badmintonklubb ändå, och köra seriös träning en gång i veckan, vet att de har sånt ute på universitetet. Andra tips på bra ställen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar