fredag 16 april 2010

Ska du springa Tjejmilen i sommar?

Då är det dags att redan nu börja tänka på hur du lägger upp träningen, inte bara för dig som springer för första gången utan även för dig som vill förbättra dina tider. Tyvärr funkar ju kroppen så att om du bara springer i samma tempo hela tiden utvecklas kroppen inte så mycket, det är där alla backar och intervaller och sånt kommer in. Nej, en riktigt bra coach för ditt specifika mål är vad du behöver.

Får jag föreslå att du i så fall tittar in på denna sajt från Marathon.se? Här finns specifik Tjejmilenträning med scheman och träningsprogram för dig som vill klara av att jogga hela milen eller springa på respektive 60, 50, 45 och 40 minuter - allt coachat av Anders Szalkai.

Själv kommer jag att stå över i år eftersom min kompis gifter sig dagen innan och jag därmed kommer festa natten lång. Men funderar seriöst på att anmäla mig till Midnattsloppet i år igen, trots smärta och svordommar under förra årets backar. Det är trots allt en morot under sommaren...

Ska du springa något lopp i sommar, som Tjejmilen eller Midnattsloppet?

3 kommentarer:

  1. Jag ska springa Tjejmilen, det är mitt stora mål för i år. Jag har aldrig sprungit så långt tidigare så jag satsar på att springa på under 60 minuter. Jag följer ett av programmen på marathon.se, jag tycker att de är toppen!

    Visst ses vi på BBC i morgon?

    SvaraRadera
  2. Åh - vad kul med någon som testar marathon och gillar upplägget! Jag har kikat igenom och tycker det verkar jättebra, så roligt att få det bekräftat. Visst kommer jag på BBC - det kommer bli en grymt kul helg! Ses imorgon, kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad tror du om dessa övningar för att vidga höfterna? Jag har gjort dom och det känns bra, tar inte ont någonstans. Tack för ditt svar angående att stärka höfterna.

    Vårhälsningar

    Karolina

    SvaraRadera