onsdag 14 april 2010

Dagens Topp 10

Har varit en hektisk men väldigt trevlig dag, och jag känner mig ordentligt uppdaterad om vad som händer bland träningskollektionerna där ute. Har dessutom fått chansen att mingla med en massa trevliga människor, så det kunde inte vara bättre. Här kommer min topp 10 från dagen som gått, helt utan inbördes ordning!

1. In case of emergency-lappen som är insydd i New Balance-toppen från höstens och vinterns kollektion. Om du skulle svimma i joggingspåret kan alltså den som hittar dig leta i din ficka och ringa din pojkvän/mamma/bästis asap. Hur praktiskt det är att sätta en sån här lapp insydd i fickan kan diskuteras, men idén är ju rätt smart.

2. Kärlek! Stella McCartney for adidas-kollektionen är to die for denna säsong, hittade flera drömska såväl som tuffa plagg men denna jacka i puderrosa måste vara min favorit. Om du är en person som inte tränar kommer det räcka med att titta på Stellas plagg för att få dig att vilja boka en tid på tennisbanan direkt!
3. Min supergulliga nyfunna vän Annika från Topphälsa demonstrerar min nästa älskling från Stella-kollektionen, nämligen tennisklänningen i grått med rynkade och transparenta detaljer. Vill du hellre glassa vid sidan av planen och mest se snygg ut funkar det också utmärkt.

4. Wellies från Diesel! Det är så fint med gummistövlar, perfekt när hösten kommer och det blir tråkigt väder ute och man vill piggas upp. Stick ner foten i en rosa mönstrad stövel och du kommer att motstå höstdeppet, jag lovar!

5. Blommigt underställ från Helly Hansen. Inte min specialitet eftersom jag inte åker skidor, men jag VILL gärna och det känns som ett fräscht underställ är ett steg på vägen. I denna behöver du inte skämmas om du går direkt till after-skin efter några åk i backen.

6. Jag skulle gärna ge mig ut och springa i det här korallfärgade kitet med jacka och shorts från Röhnisch. Snygga detaljer och skön passform - bra för dig som vill ha ett par lite rejälare shorts där du inte visar rumpan för mycket i varje skutt.

7. Sushilunchen hos Spalt PR smälte i munnen. Levererades av
Bauer som ligger på Götgatan 15 - väl värt ett besök om du är i Stockholm. Fint dekorerade nigiris och drisslad salsa av mangosås gjorde det hela ännu finare och mer intressant smakmässigt. Sushilycka!

8. Casallhörnan hos Polhem PR. Doftljus som spred en mild "White linen"-doft, vita rosor i vas, rosa rosor som flöt - allt på ett vitt lyxigt bord framför hängarna med kollektionen som gick i grått, korall, mörkblått och vitt. Intressanta volangdetaljer är nyheten för i år.

9. Blåbärscheesekaken hos Polhem PR! Lätt, krispig, söt och syrlig på samma gång... Kan jag få receptet tack?

10. Glasögonkistan hos Scandinavian pressroom - rent ut sagt en skattkista för alla som gillar brillior i olika färger och former. Bästa sommartecknet är ett par fräscha solbrillor!

2 kommentarer:

  1. Åh vad skoj! Ännu en anledning att hoppa av min gymnasielärarutbildning och hoppa på en journalistutbildning istället :).

    SvaraRadera
  2. Ha ha, ja - jobbet har sina fördelar :-)

    SvaraRadera