tisdag 13 april 2010

För starka armar

Nu jäklar ska det tränas armar. Blev inspirerad i helgen när jag var och firade min nioårige brorson som önskat sig vikter - som han såklart fick av faster Johanna. Min bror tyckte det var lämpligt att just jag fick ge dem, vilket det ju ligger något i. Blev lite rädd först eftersom jag verkligen inte uppmuntrar små barn att träna med vikter, men storebror försäkrade mig om att det nog snarare handlar om att ha vikten på rummet där den ser tuff ut och lyfta lite med den då och då. Så det kändes okej.

För dig som vill träna upp armarna så är min favoritövning att rekommendera dipsen. Bästa botet mot gäddhäng som lätt smyger sig på oss kvinnor. Oh så jobbigt men väldigt effektivt. Därmed gör jag ett löfte här och nu - 50 dips varje kväll (tills jag glömt bort detta löfte...)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar