tisdag 6 april 2010

Gör en minimeditation

Jag fick äran att träffa fantastiska yogainstruktören Elena Brower när jag var med adidas på Mallorca för ett tag sedan. Förutom hennes yogapass och meditaion som gav mig känslan av att jag bara måste fortsätta, så fick jag även chansen att intervjua henne och passa på att plocka upp en hel del hälsotips och visdomsord. Bland annat fick jag veta vad som behövs för att kunna göra en minimeditation under dagen när du behöver tanka extra energi.
Sitt bekvämt och andas med djupa andetag. Gnugga handflatorna mot varandra så att de värms upp och placera dem aningen kupade över ögonhålorna. Värmen och energin från dina händer kommer omedelbart att föras över till din hjärna och det som nyss kändes tungt och tråkigt kommer vara lättare att ta tag i. Allt som behöves är 30 sekunder, knappt det - tre djupa andetag räcker. En enkel övning att göra när som helst, var som helst, under dagen. Sådant gillar jag!

Bilderna är alla tre lånade från adidas och plåtade på adidas Womens Fitness Retreat 2010.

2 kommentarer:

  1. Perfekt tips, en halv minut har ju till och med jag tålamod nog att meditera :) !

    SvaraRadera
  2. Det är det som är så perfekt - det kallas inte minimeditation utan anledning!

    SvaraRadera