torsdag 15 april 2010

Ny hårfärg, ny energi

Jag tror att man ska välkomna förändringens vindar lite då och då. Idag slog jag till på en ny hårfärg som jag absolut älskar och tror kommer göra mig pigg och glad ett bra tag framöver. Det behövs inte så mycket förändring för att få nya krafter - ett nytt spännande pålägg till frukostmackan eller ett par skor som du gräver fram längst bak ur garderoben som du nästan glömt att du hade...

Och det känns liksom lättare att göra en nystart inuti när man samtidigt gör en förändring med sitt yttre. Ny hårfärg, nytt kontor, ny blogg - ny energi helt enkelt. Tas tacksamt emot :-)

Är det någon mer än jag som får energi av förändringar?

5 kommentarer:

  1. Supersnyggt, Persson!
    Kram/Jonna

    SvaraRadera
  2. Du blev verkligen jättefin Johanna! New girl!

    SvaraRadera
  3. Jag får absolut mer energi av förändringar, men ibland kan det vara tvärtom också. I Jane Fondas självbiografi lärde jag mig att kvinnor ofta byter frisyr när de byter tänkande. Jag tycker att det känns skönt att byta frisyr eller stil samtidigt som jag genomgår en förändring i mitt liv för att lämna det gamla bakom mig, men det sker mer automatiskt snarare än medvetet.

    SvaraRadera