torsdag 4 mars 2010

Smart och enkelt mellanmål

Jag är generellt personen som förespråkar riktig mat framför ersättningar i träningssammanhang, men ibland när tiden eller orken inte finns där behövs ett alternativ. Har nyligen testat Naturdiets nya produkter, en smoothie med blåbärssmak och en mealbar med smak av apelsin och choklad. Förvånansvärt god smak på bägge produkterna, har testat Peach-Mango- och Banana-Orange-smoothien tidigare och Blueberry är helt klart överlägsen. Smoothien är baserad på yoghurt och fruktjuice och innehåller fibrer, proteiner och antioxidanter. Naturdiet Plus Mealbar har också proppats med extra fibrer så att du håller dig mätt längre.

För mig räcker inte produkterna för att ersätta en hel måltid, jag blir hungrig igen bara efter ett par timmar, men som mellanmål före eller efter träningen är de grymma. Baren är perfekt att käka framåt eftermiddagen någon timme innan passet, så står du dig tills du kommer hem och kan äta en lagad middag. Nu vet jag att själva syftet med produkterna är viktnedgång och det är där jag är lite skeptisk, jag tycker att det är bättre att äta välbalanserat och i mindre portioner än att byta ut dagens alla måltider mot en smoothie eller en mealbar, men som komplemet - varför inte? Kostar runt 20-lappen i hälsobutiker. Fördelen med en grab-and-go är ju att du trots allt får i dig något, och då är en sån här bar långt bättre än en risifrutti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar