onsdag 17 mars 2010

Paddy's Day!

Efter mina år på Irland känns det som om jag har lite irländskt blod i ådrorna trots allt, så naturligtvis vill jag fira irländska nationaldagen Paddy's Day så mycket jag bara kan! Igår kväll var jag på Sjöhistoriska museet på en mottagning med irländska ambassadören, och ikväll blir det middag och underhållning i Stadshuskällaren, dit jag är bjuden av irländska turistbyrån. Man måste hålla efter sina irländska rötter, även om man är fusk-irish som jag.

Dagen till ära har jag flätat ett band som jag har tänkt bära i håret på ett eller annat sätt. Det är bara att köpa ett antal sidenband i valfria färger, knyta en knut i ena änden och sätta igång och fläta. Knyt andra änden och vips har du en snygg accessoar!



Vilken frisyr tycker ni jag ska satsa på?

4 kommentarer:

  1. HOppas du hade kul! Var på Irland bodde du? Själv bodde jag där under fyra härliga år på 90-talet och älskar landet!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Firade St Patrick's day två kvällar i rad och hade riktigt trevligt! Bodde i Dublin 2001-2004 i två omgångar, sammanlagt två och ett halvt år. Helt fantastiskt land, älskar mentaliteten hos irländarna. Var bodde du själv och vad gjorde du där?

    SvaraRadera
  3. Bodde i Monaghan, Kildare och Cavan... jobbade med hästar och flyttade med till nya stall med ca 1,5 års mellanrum. Känner att det snart är dags för en retur, men är samtidigt lite tveksam... jag SÖRJDE Irland när jag behövde flytta hem igen p g a skada... lite larvigt, jag vet - men landet tog mitt hjärta med storm!:-))

    SvaraRadera
  4. Den sista frisyren tycker jag allra bäst om! :)

    SvaraRadera