onsdag 24 mars 2010

Morgonyoga bland bergen

Första klassen imorse var ett yogapass på tennisplanen med fantastisk utsikt över bergen och den pittoreska byn. Yogastjärnan Elena Brower från New York ledde klassen, och jag tror inte det var någon som kunde låta bli att inspireras av hennes lugn, harmoni och tacksamhet mot världen. Hon sa saker som liksom kröp under huden samtidigt som hjärtat vidgade sig för att kunna ta in mer luft. Jag har ju ingen jättestor erfarenhet av yoga sedan tidigare, men efter det här passet känner jag mig nästan tvungen att fortsätta. Det är jag skyldig mig själv, om det kan framkalla den här känslan.


Jag lovar, om jag alltid fick yoga på en plats så här vacker skulle det inte vara några problem att komma upp varenda morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar