måndag 22 mars 2010

Musik lika bra som massage

Läste en trevlig nyhet för alla musikälskare idag. Det är väl känt att massage kan bota stress, men nu visar studier publicerade i tidskriften Depression and Anxiety att du kan få samma läkande effekt genom att lyssna på lugn, behaglig musik. Billigare och enklare, när behovet sätter in.
Det bästa är ju enligt min åsikt att få göra bägge samtidigt, lyssna på skön musik medan någon masserar dig, men så lyxigt kan man ju inte alltid få ha det. Imorgon ska jag åka till Mallorca och bo på lyxiga The Residencia där de har ett prisbelönt spa, så ska verkligen försöka hinna med en behandling och lite tid att njuta. Är sugen på deras signaturbehandling för kroppen som kallas Citrus siesta - vad kan passa bättre än en riktigt ompysslade stund efter några dagars träningsläger med adidas? Kommer ta med mig datorn och rapportera från Adidas Womens Fitness Retreat på plats, så håll utkik i bloggen!

För att riktigt komma i stämning tänkte jag bjuda på några bilder från härliga Sheraton Iguazú Resort & Spa där jag och pojkvännen var i november. Massage utomhus under vita tygtält med bruset av vattenfallen i bakgrunden - mer avslappnande miljö går nog inte att hitta...


2 kommentarer: