torsdag 25 mars 2010

Träningsvärk - men värt det

Värker en del i rumpa och lår idag, men kan tala om att det helt klart varit värt det. New York-baserade instruktören Violet Zaki som fick oss att svettas ordentligt under ett martial arts/corepass igår förvarnade om att vi knappt skulle kunna gå... Tog verkligen ut mig totalt, så hade jag inte haft träningsvärk hade jag undrat vad som var fel. Ibland är det bara värt det.

Bästa övningarna för lårmuskler och rumpa görs liggande på marken, gärna med utsikt över en bergskedja för lite extra motivation.

Emma, Violet, Annika, jag och Julia - girlpower!

Julia från Sofis mode i närkamp med Violet Zaki. Svart bälte i karate är inte att leka med.

Övar min high-kick...
Dagens sista reggaetonpass var enligt mig konventets absolut roligaste - kan hänga ihop med att jag är en danstjej i hjärtat... Marta Formosa som coachade oss är spansk, eldig och fick oss alla att skaka rumpa som vi aldrig skakat tidigare. Vi fick köra koreografi som tog ordentligt på ben och rumpmuskler, och battla sexiga dansmoves mot varandra - sjukt rolig klass! Åker härifrån med löften om att ge mig själv mer näring i form av dans lite oftare.

2 kommentarer:

  1. Va roligt du verkar ha det gumman. Syns på lördag. Kram malin

    SvaraRadera
  2. Ja, det är verkligen inte dumt att komma iväg på lite träningsläger. Med sol dessutom! Årets första dopp i rätt iskall pool idag :-)

    SvaraRadera