onsdag 31 mars 2010

Vardagslycka på ett kick

Jag mår så bra att jag inte kan sluta le. Det händer spännande saker i mitt liv, och med min blogg. Har varit på möte idag med en större portal som jag kommer börja blogga för, och allt kändes helt perfekt. Det här kommer bli så bra, så bra. Sug på karamellen lite, gissa hejvilt - jag avslöjar om en vecka eller två! Förhoppningsvis kommer det kunna köras igång ganska så snart i alla fall.


För dig som vill bli lika glad har jag sammanställt 10 tips på vardaglig lycka. De flesta är enkla, andra tar lite mer tid att vänja sig vid men är fantastiska så snart du accepterat dem. Here we go:

1. Gör något snällt för någon annan eller ge en komplimang.
2. Tänk lösningar, inte problem.
3. Spendera en stund varje dag med att läsa en inspirerande bok, tidning eller blogg :-)
4. Lyssna på din favoritmusik.
5. Umgås med någon som får dig att må bra.
6. Skriv en lista på saker du är tacksam för.
7. Var fysisk! Sex, träning eller promenad spelar ingen roll - rörelse ger endorfiner.
8. Ta dig tid att hålla kontakten med en vän du håller på att tappa.
9. Jämför dig inte med andra.
10. Fyll år!! (Ha ha, lite svårt kanske, men du får den en gång om året i alla fall...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar