torsdag 10 december 2009

Vad skulle du hyllas för?

Idag är det som ni alla vet Nobeldagen, då ett gäng utvalda personer hyllas för sina insatser på olika områden i livet. Så det här kan vara en bra dag att tänka efter vad du själv skulle ha hyllats för om du skulle få ta emot ett pris. Nu snackar vi inte nödvändigtvis Nobelpris inom områden som kemi, medicin eller fred - men det finns säkert något annat du varit grym på under året som förtjänar lite extra feedback? Själv skulle jag nog ge mig själv ett pris för att ha vågat tagit klivet och startat eget. Att dra igång ett företag är inte enkelt, det går inte över en natt, och på många sätt är jag bara i inledningsfasen ännu - men jag är igång, har skapat mig nöjda återkommande kunder och nya spännande uppdrag och gör först och främst något som jag blir otroligt glad av. Det om något borde väl vara värt ett pris - att se till att man jobbar med något som gör en lycklig varje dag?

Så, nu vill jag höra - vad skulle du få ta emot för pris idag om det gällde dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar