måndag 28 december 2009

Jag vill bli skridskoprinsessa

Har precis kollat på Disneys Isprinsessan och funderar på att sadla om min karriär. Isen ser så blank och underbar och förtrollande och alldeles...alldeles...stenhård ut. Gillar scenen när Michelle Trachtenberg åker med en skumgummiuppstoppad rumpa för att lindra fallen. För faller gör man när man ska spinna på isen som en annan prinsessa. Efter många skavsår, hårda ord från konkurrenter och naturligtvis ett livsviktigt val (skridskor eller Harvard) så gör tjejen succé på distriktstävlingen och slutet gott, allting gott.

Inte för att jag kan spinna som Michelle (eller för den delen Hayden Panettiere som också är med i filmen), men en liten piruett fixar jag nog, även om det var ett tag sen jag åkte nu. Exakt hur många varv jag kan snurra på isen innan jag druttlar på ändan får jag se ikväll, då jag och två tjejkompisar ska bege oss till Kungsträdgården för att åka skridskor bland barnen. Tycker det är en helt fantastiskt härlig sport, grymt för balanssinnet - och dessutom tränar du konditionen, rumpan, bålen och låren starka. Har du inga egna så gör som jag och hyr ett par. Om jag riktigt blir biten av åkandet kanske jag investerar i ett par egna, finns jättefina på till exempel Stadium för 399 spänn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar