fredag 11 december 2009

Äventyrlig

Passade på att testa lite djungeläventyr när jag var bortrest. Det är bra för nerverna att pusha sig lite ibland och göra saker som är läskiga, även om du måste utmana din höjdrädsla, rädsla för ovana saker eller rädsla över säkerhetskvaliteten i ett far away-land... Och så blev det. Fick prova på både klättervägg, rappellering, att åka linbana genom regnskogen och dessutom känna på ett oväntat fritt fall då säkerhetskillen hade lite kul genom att släppa på repen. Stannade tack och lov innan jag slog i marken, annars hade jag blivit rätt sur (för att inte tala om skadad), men de gör väl det där med ett tiotal turister om dagen så jag var nog i rätt goda händer...





Känns lite futtigt att sitta hemma och baka lussebullar och titta på Idol efter att ha kollat in mina semesterbilder. Nivån lugnare tempo här hemma liksom. Men det är också bra för nerverna ibland, att bara ta det lugnt. Ha en skön fredagskväll nu, hur äventyrligt eller inte äventyrligt ni nu väljer att spendera den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar