torsdag 24 december 2009

Godaste julklappen

Den har jag fixat själv. Hacka, blanda, rosta, häll i burk, dekorera burk, slå in och ge bort. Alla i min familj och min pojkväns familj får därmed smaska på Johannas julmüsli till juldagsfrukosten, en hel mängd goda nötter, frön, havregryn, tranbär och fikon blandat med kardemumma och kanel och rostat i ugnen med lite råsocker och olja. Mmm... Det är kul att ge bort saker man har bakat/lagat/trixat och fixat med själv tycker jag, känns påkostat på ett annat sätt än köpta klappar. Jag ger ju bort en del av min själ, god damn it. Eller kanske mest min tid, men jag har lagt ner själen i själva arbetet, det försäkrar jag er om.


Hemmalagad müsli är både godare och ofta nyttigare än färdigköpt müsli. Inga konstiga tillsatser utan bara sånt du själv vill ha i. Tipsa gärna om ditt bästa müslirecept, har fått smak för det här nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar